Proč je to : PRINCESS-LRa ??
Proč je to : PRINCESS-LRa ??
Odpověď je jednoduchá:
1. Z úcty k legendárním jezdcům československého motorsportu a
2. Protože lidi snadno zapomínají a tohle auto je podle mne legendou.
3. Já své auto potřeboval opravit...proto jsem jej předělal jsem jej s pomocí fundovaných lidí
( zejména p. Zdenka Kroba )do téhle podoby.
k tomuto závodnímu speciálu zkonstruovaným lidmi v bývalém podniku AZNP Mladá Boleslav
2. Protože lidi snadno zapomínají a tohle auto je podle mne legendou.
3. Já své auto potřeboval opravit...proto jsem jej předělal jsem jej s pomocí fundovaných lidí
( zejména p. Zdenka Kroba )do téhle podoby.
Jednak 130LR bylo auto ve kterém jsem seděl už v 6 letech na přejímce Rallye Vltava ,
celý život jsem o něm v koutku duše snil a miloval ho (takže jsem si tak trochu splnil sen) ,
a za druhé proto že chci tohle auto udržet při životě i v povědomí lidí.
4. Tyhle auta ani omylem nepatří do šrotu, i když se to bohužel dost děje!!!
Auto vzniklo stylingem a úpravami sériové 5q Škody 120LX, a podle mého mínění je to pouhá " Princezna LR-a ".
Královnami českých rally byly totiž ty pravé a správné pocházející z homologační 200 kusové série FIA .
Myslím že vysvětlovat někomu kdo ví a zná,
co Škoda 130LR umí a dokázala v automobilovém sportu je vcelku zbytečné.
co Škoda 130LR umí a dokázala v automobilovém sportu je vcelku zbytečné.
Pokud pominu první prototyp 130LR,který nakonec sloužil jako tréninkové auto.
To že těch opravdu "ostrých závodních"bylo z těch 200 kusů cirka jen 20 je už o něčem jiném.
Zbytek tehdy sloužil jako zkušební a servisní auta,
něco dostalo i tehdejší ministerstvo vnitra, něco skončilo v autokrosu
ale těch pravých se závodními papíry už je minimum, a povětšinou stojí v soukromých sbírkách či muzeích
Zbytek tehdy sloužil jako zkušební a servisní auta,
něco dostalo i tehdejší ministerstvo vnitra, něco skončilo v autokrosu
ale těch pravých se závodními papíry už je minimum, a povětšinou stojí v soukromých sbírkách či muzeích
( např. v muzeu Škoda auto v Mladé Boleslavi ale i v jiných sbírkách - jsou originální ).
Nejen že auto budí na cestách pozornost, ale evokuje v lidech vzpomínky...a to mě těší asi nejvíc:-:)
Nedělal jsem to proto abych se vytahoval, ale z úcty k lidem kteří v době éry skupiny B
s tím dokázali dosáhnout tolik,
s tím dokázali dosáhnout tolik,
že když si jich mateřský podnik neváží jak by měl, zaslouží si apoň takto úctu a dík:-)
Tohle auto i lidé si nezaslouží upadnout v zapomnění